Toleisom Preditions for Representative.

Rep Prediction me fan kewe maram me mwen epwe katonong nomination peditions.

Polling Place – Iongkku
1. Toleisom - Foup Netutu - Bino, Karson, Ngasano, Erten, Maka
2. Toleisom - Foup Asan - Bino, Karson, Ngasano, Erten, Maka
3.Toleisom - Foupo Asan - Karson, Bino, Erten, Ngasano, Maka
4. Toleisom - Foupo Netiw - Ngasano, Karson, Bino, Erten, Maka
5. Toleisom - Amwachang - Karson, Bino, Ngasano, Erten, Maka

Ren total votes ese fat.

Polling Place -Sangkku
1. Toleisom - West Wonip n- Ngasano, Erten, Karson, Maka, Bino
2. Toleisom - Central Wonip - Erten, Ngasono, Karson, Maka,Bino
3. Toleisom - East Wonip - Ngasano, Erten, Karson, Maka, Bino
4. Toleisom - Imor Wonip - Erten, Ngasano, Maka, Karson, Bino

Tirow womi ounekan nonom.

Iei mefien USEPWETA.
USEPWETA Message USEPWETA
13 days ago Flag
1 seat epweno ngeni yongkumi which is KARSON BILLY
2 seat epwe an Mr.Ngasono M
3 seat epwe no ngeni younkumi foup Mr.BINO Raphel

Iei mefien Pirate95

pirate95 Message pirate95
10 days ago Flag

Ren non ei maram October iwe iei usun pworousen Iongku.

Netutu: Maka, Bino, Karson, Erten, Ngasano

Foup Asan: Bino, Karson, Erten, Maka, Ngasan
Foupo Asan: Karson, Bino, Erten, Maka, Ngasano

Neetiw: Karson, Maka, Bino, Erten, Ngasano

Amwachang: Karson, Bino, Erten, Maka, Ngasan

Iei a katonong kei nomination petitions.
4 days ago Flag
Iongku: Billy me Raphael
Sangku: Eter
Niku/Ikku: Sananap

Iwe an ei a katonong kei nomination petitiuons sia weseween fat ren chochon ew me ew kei team. Iei sa wesewesen fat. An Karson ei team a fat chon. Ika mo epwe wor chon katono g murin nge esap chiwen chienen Karson won an ei team.

Iwe a ifa ach kei predictions?

Mefien Punungaw

Punungaw Message Punungaw
3 days ago Flag
Sa watiw, iei tetenin win me lus:
1. Ngasano
2. Karson
3. Bino
4. Maka
5. Erten

ika karson e tumunungaw, iwe Maka epue no. 2..

Ina mo ika Karson epue oturau Ngasano, nge epue fen pochokunono...
Iwe iei mefien Punungaw.

Comments

• Namoten Bino Rafael

Bino Rafael a pesei me opochokuna kaworen me forutan kei annukun opochokuna tipisin kewe foforungawen awata, finipinei, me pwan ekkoch.
    One of those bills, now Chuuk State Law 13-16-12, amends the Chuuk State Criminal Code by imposing stiffer, mandatory prison sentences for the most common violent crimes in Chuuk, such as Murder, Manslaughter, Aggravated Assault, Assault With a Dangerous Weapon, Sexual Assault, and Sexual Abuse.
    Also, a person convicted of Assault With A Dangerous Weapon (notably the Philippine Slingshot darts prevalent in Chuuk nowadays), faces a similar mandatory prison sentence of five (5) years.
    especially commend the patient but dogged leadership of the House of Representative Judiciary and Governmental Operations Chairman, the Honorable Krispino Raphael from Tolensom for patiently being his Committee to convince the House that it is time for such important actions).

Nengeni waten an ei mwan kei aninis? Iwe met mo chok ei sipwe oput ren ei mwan? Inisin ewe e ekis apwangapwang nge an ekiek mei chaiwak. Iei a chikar.Bingaw mei akangang. Ouchok pin efoch won Bingaw pwi I chok I e wor met e fori non wiser kana. Tirow wom kinen.
  • last94

The following were posted by AG Asor under a different discussion named "War Against Crime." We are sure glad these kind of action are finally hitting the desks of the good senators/representatives. Sipwe fakkun kinisou ngenir, nge amo repwe pwan anapano police men wewe, pisekir fansoun ar repwe ipweri ngeni kana ennuk.

Chuuk State has finally been able to take some concrete actions in its fight against violent crime.

About the end of last month, October, 2016, the Third Chuuk State Legislature was able to enact two major anti-crime bills submitted by the Administration at the beginning of the 13th Legislature’s Second Regular Session in April, 2016.
    One of those bills, now Chuuk State Law 13-16-12, amends the Chuuk State Criminal Code by imposing stiffer, mandatory prison sentences for the most common violent crimes in Chuuk, such as Murder, Manslaughter, Aggravated Assault, Assault With a Dangerous Weapon, Sexual Assault, and Sexual Abuse. Under this new law, for example, a person convicted of Murder faces a prison term of not less than 40 years, and can only be eligible for Parole after 20 years.

A person convicted of Manslaughter faces a prison term of not more than 20 years, 5 of which is mandatory (the court cannot decrease but may increase) if that is his or her homicide conviction and involves only one victim. (A defendant’s prior homicide conviction in other jurisdictions, such as Guam or Hawaii, counts for the sentencing consideration). Similarly, a person convicted of Aggravated Assault faces substantively a similar jail term as a conviction for Manslaughter.
    Also, a person convicted of Assault With A Dangerous Weapon (notably the Philippine Slingshot darts prevalent in Chuuk nowadays), faces a similar mandatory prison sentence of five (5) years.

In addition to the Amendment to the Criminal Code, the Legislature also approved the second bill that sought the appropriation of about $500,000 for the acquisition of lands for reconstruction of the Chuuk State Public Safety facility/jail. The fund is part of a $2.7 million “priority projects fund” appropriation by the CFSM Congress, sponsored by the Chuuk Congressional Delegation. The Administration is now in the process of buying out the five (5) land lots in the Downtown Area required for the reconstruction of the Public Safety building and jail. The reconstruction/expansion of the state jail is very necessary in the state’s fight against crime because some in the Justice System did raise questions over whether the mandatory sentences will increase the prison population beyond existing government capabilities to handle. The Government of Australia made a commitment to reconstruct/expand Chuuk’s Public Safety’s facility as soon as Chuuk State is able to come up with the necessary land site.

The enactment of these two laws are indeed far from being a guarantee that Chuuk State will completely eradicate its notorious violent crime problem. As the AG Office had suggested in its own Crime Report, shared with the Legislature committees during some of the committee hearings, Chuuk’s Crime Problem is well represented among Chuuk’s five geographic districts, although, because of reporting challenges, appears mostly concentrated in the Lagoon islands.
    Further, the distribution and frequency of the offenses show an unfortunate relationship with the current social and economic conditions in the islands, as most of the offenders are without gainful employment or education. Most of the violent offenders are young, unemployed, and most of their offenses show an unfortunate deterioration in respect for family authorities and for human lives. Some of the young offenders could actually rob stores or households simply to have money for liquor, for bettle nuts, or for the hell of robbing with underage accomplices, not even for family necessities or survival.
    Addressing Chuuk’s crime problem indeed requires the cooperation of the entire Chuuk society, from family, religion (to instill basic human values and commandments), education, government, even culture (to teach respect and self-restrain). The passage of these two major anti-crime laws in Chuuk show patient cooperative leadership between our branches and levels of governments.

(I especially commend the patient but dogged leadership of the House of Representative Judiciary and Governmental Operations Chairman, the Honorable Krispino Raphael from Tolensom for patiently being his Committee to convince the House that it is time for such important actions).

• pwipwi sinbad.
    Inamfen popun ai angei ekkoch masowen met na Sabino Asor e fen postini pokiten ai mochen sipwe kuna enletin met nouch kei nouwis rekan fofori fan itach.
    Ngang mei wesewesen pwapwa ren ai uwa kuna oukukun met Bino Rafael mei eweiresi ngeni non kei fansoun. Iei mine ngang ufakun tipeew ngnei ei title.

CHUUK STATE DECLARES "WAR ON CRIME"
    What can one said about that title? It is something that Chuuk been waiting for a long time. Who is involve to make it a reality? Bino Rafael.
    Namoten Bino Rafael
    Bino Rafael a pesei me opochokuna kaworen me forutan kei annukun opochokuna tipisin kewe foforungawen awata, finipinei, me pwan ekkoch.
    One of those bills, now Chuuk State Law 13-16-12, amends the Chuuk State Criminal Code by imposing stiffer, mandatory prison sentences for the most common violent crimes in Chuuk, such as Murder, Manslaughter, Aggravated Assault, Assault With a Dangerous Weapon, Sexual Assault, and Sexual Abuse.
    especially commend the patient but dogged leadership of the House of Representative Judiciary and Governmental Operations Chairman, the Honorable Krispino Raphael from Tolensom for patiently being his Committee to convince the House that it is time for such important actions).

Nengeni waten an ei mwan kei aninis? Iwe met mo chok ei sipwe oput ren ei mwan? Inisin ewe e ekis apwangapwang nge an ekiek mei chaiwak.
    Bingaw mei akangang. Ika mo ouchok pin efoch won Bingaw pwi I chok I e wor met e fori non wiser kana. Tirow wom kinen.

• edited November 2016
    Iei mefien Neken

AtinNeken Message AtinNeken
    3 minutes ago
    Met sikan kuna ren an Foupo mwokutukut.

Foupo a fen pin nouni ruwomon seni chok Foupo non fansoun Nangatam. Menom ekan iteni noun Iongku Rep. nge masowen non iwe ir seni chok Foupo. Niku ekan pacheri Foupo non kana Fansoun.
    Murin ra siwini, iwe a emon seni ew kewe kumi. Nge kukuto chok ra ngeni Foup ew kewe seat nge ra poutano Sangku.
    Ikenai ra pwan mochen epwe chok Sangku nge repwe ne chok siwini ewe incumbent. Iwe iei sia fat pwe nouch we Mayor a angei kewe taropwe. Echo seni Sangku nge ruwach seni Sangku.
    Echo noun Sangku kana, ina noun Bino. Nge tori ikenai mei jok question Bino me non na innercircle an Arno me Karson pwe rese fat ika epwe ifa porausen Foup ren na Governor.
    Nger ika mo Bino me Ngasano repwe tou seni Karson. Repwe chok win me won ar kana kumi. Nge ika Karson epwe tou seni Bino me Ngasano epwe chok pwan win nge noun na governor esaqp win.
    Pokiten ei iwe sia mefi pwe Ngasano epwe lead, Bino Second. Nge third iwe Karson, Erten, me Maka repwe ne fiu won. Sipwe nengeni porausen non January murin Christma.
  • Iwe oune ou seningemi pwe ikenai a close nomination peditions. Iwe nesor a tou iten kei winners.
  • Tirow wom Renson03
    Ngang mei tipeew ngeni mefiom ei.

"Kich aramas sipwe kaeo fengen ach angangen vetting won neuch candidates-governor emuchchatiw won House members, tori tupwuch non Congress pwan seni ewe at-large tori pusin tupwuch we iwe eietiw won mayor me lt. mayor me councilmen meinisin. A real clean house! Iei chek met sipwe ngasano ren pwun neuwis repwene angang fan iten aramas nge esap fan iter chek."

My answer
    Pwipwi mei enlet mefiom ei ren ach sipwe kaeo fengen ach angangen vetting won nouch candidates.

Nge enlet ach ei osupwang pwe pokiten kei pekin ika team ina mine sia jok ururunong parangen riaka ar repwe fiti kewe riaka rese parang pwe re joni kei pekin ika team.

Nge ika sipwe ousening ngeni porausen met tufichin kei candidate pwan met repwe achocho ngnei ne fori, iwe sipwe tongeni nounou nouwis mei murino. Resap aimumu, reap chok ekieki pusin ir,me repwe ekieki fefeitan aramas me fonu.

Ach ei angangen campaign ikenai, sise kan ura, "oupwe uti men me men pwe ikan met repwe fori."
    Met ei sikan apasa, "io pekum oo? Iwe upwe ne utuk pwe kich chon ew pekin".
    Fan chommong ami chon campaign ouwa ura sipwe chok uti men me men pwe pekich. Fichino, ier me ier ese wor fefeita.
  • Tirow fokun tirow seni won sangunumw tori fan ipweriomw pwipwi ouchea chapwur Last94. ai enetin kinisow wesewesen pwapwa meseik ren met uwa kuna seni makeiomw kei asan faniten ei ouchean mwaninu Bino, ren an a opchokuna ewe anukun aresini etipisi me kanapwusei chon foforungaw.omusano tipis pwipwi last94 ren tepetepen ai kei kapas eis tiparoch,#1wewen pwu meifen ii or kana anukun etipisi aresini me kanapwusei chon foforungaw nge rese chok pochokun kana anuk ika met?#2pwat ese or pochokunen kana anuk?metumwo chok e or ren kana anuk ika repwe namwot mwan uchok ese or pochokuner?#3 ion epwe opochokuna kana anuk iwe ra tongeni pochokun?#4 epwe ifa tamen seni mwirin an Bino wanong na opochokuna na pekin etipisi iwe epwapw wor pochokunen kana anuk?#5 pwat Bino e pii pwu e arapakan ewe ranin utut fokun fituw chok maram nusun iwe epwapw opochokuna na pekin anuk?nge tumunuw ami na anuk me uncle Bino pwu esefen nomw non ewe fosun fanapanges e ura mweten mesen annuk.hehehe tirow safan womw pwipwi ouchea last94.
  • omusano pwipwi last94 ew chok nusun aiei kapaseis saingonon#6ika nge na anuk a pass iwe kewe osukosuk meinisin re fis me non foup me foupo repwene tongeni tipis non na anuk?tirow fokun omusano ai tipis pwipwi esapw ren ai upwe kan namanamtekia womw nge ren chok kan pwan ai mwechen upwe sinei.
  • Ese wor emon epwe epita, esita me amwanni an Bino Rafael epwe sopweno an epwe run me wis non Chuuk State Legislature. Men physically pochokkun, mentally sound fengen me spiritually motivated. Iwe pwan met sipwe kutta?

Ngang upwe fakkun tingor kopwe akkomwa UTTI BINO, iwe kana ruomon ka fini non om pwisin finata. Ennet sipwe fakkun nemenemeno ika nge sisap priority ni an Bino epwe nisoronong non Legislature.

Ukukun an tufich men pwan tongeni epwe tupwun Faichuk non Congress nge seni an mosonoson me mochen awora kinamwe, iwe ese interfere ngeni Tiwi.

FAN IMOCH UTTI BINO RAFAEL epwe nisoronong non LEGISLATURE. Kinisou pwan ai tirow
  • Ikina ikina an mwan mei suk ar ekiek enletin ourour sipue nenengeni ren sinbad. Akomwa me checki iten Bingaw na kepwapw ekieki io kopue checki mwirin.
  • Kinisou Come yah ren om support me tipeew
  • Tirow womi kanan amafen come yah,

A fet me emeseiken ami kei poraus ren uwonukunukun netipach ren. Bino a wesewesen epinukunuk. Iwe nge Kara me Erten repwe ne fet? Uwa kan tongei onokei. Fen pwan ina a fat pwe Patrick a wanong noun we pedition iwe met ei sipwe ne fori ngnei Erten me Kara. Bino me Patrick repwe ne team ika met?
    Ese fen pwan ngaw ika epwene ina. Kara me Erten, Bino me Patrick, iwe Ngasano me Maka repwe ne pwan Chuu? Men fen i pwan och ika a ina pwe Erten me Kara repwe uwei ei vote Sangku non pwan Sangku nukun.
  • Tirow wom Pirate,

Epwe ne ifa nonomun Foupo ren an ei a fatano pwe Patrick a pwan run? Mefiom ei ke ura pwe,

10 days ago
    "Nefiin ekan uweito NUUS. Ese wor candidate tori supporters re Sani NEEfiin pwokiten ijk an kata vote. "
    Met om mefi, epwe iei usun efinen Karson me Patrick, resap aninis fengen? Ese wor nefinen kei mwan? Tirow wom.
  • Ai nukuw pwe NEFIN epwe ne fen uweato win non ei utut. Io e chommong aramasan me wewen ngnei aramas ina i win.
  • Ua mefi nge Patrick me Maka repwene fen chiechi pwu ren ewwewe mei auchea nefinen semen Maka me Patrick. Semen Maka me Patrick iir wesewesen eu aramas, newoto seni ar kewe newo ar einang Nuukan men inet won kei unungat kinikinin non Tol me Paata. Ew Nechocho, ew Feupe iwe inan pwan ew Peukochow non Paata. Men pwan wor kewe ruemen pwipwi re nom Winifei ra sopwon nge mei wor neuur mei nom Winifei. Nge pwan Patrick me Maka ina re pwan chu me won ar choo non Meseretiw/Meseniaw non Chukienu. Wewensipwe fen apasa pwe e fen koon watte auchean kana ruemen u fosusur ar repwe aea fengen votes nap seni iir
  • Renson,
    Epwe ne ifan inetin kei candis?
    Repwe ne inet non ulungat àkkà ru-émon, ika ru ákkã ülûmén?
    Epwe ne ion kan chiechi?
    Affata kichoto mwo, Ren.
  • Tirow wom Isonge 15, upwe pretnd pwe mei wor ai authority ai upwene ineti neuch kei sope pwu ke fen pwan eisito rei ina mwo ika espa ina mochenin ika kokkootun kana candi's? Poputa won Maka me Patrick, ir ew pea ren kewe ruuw wewe ua fen ura akkoom. Aruwen trio nge esap pea pwu rese trio iwe resap pechekkun. Esap ikkanair chek neuch kana candidates? Use
  • Na trio ikkewe ir maa, Bingaw, Kara me Erten. Use tongeni upwe fos usunonowe Ngasano pwu ua fen monnota ai upwe boycut-uni itan won nei ei piin ren kewe wewe ua fen apasa akkoum.
  • LOL....

Iwe omw iei inet iwe a usun káoch title ika mwumwun fôös:
    1. "One Man Justice"
    2. "Double Impact"
    3. "Big Three"

Met epwe ne nomw non ewe fôösun Chuuk à?, "...e pe et ren érû, nge epe érû ren éèn..." ika epwe fen the other way around?
    Kinisou Ren.
  • BINGO.......OOOO! Sapw ina ewe somwom we Karsom Enlet ekan ura engutungut? Wesewen ngut pwu ma ita ia epwe pwan no ia vote nge a chek kupachano ika ngutuno won kana 3? Kana pea ina repwe fen ii pwan angeu nukun. Kinisou Isoooong.
  • Wai tirow womw Renson03 omusano tipis ren aen emwok kapaseis? ren omw na ura iten na ouchean mwan ren Karsom Enlet,epwene ifa usun na ngutungut ke ura, wewen nge ese ekeksimwo met Ben Enlet epwe angei seni na ngutungut?
  • Tirow wom Tawenimwar, pwipwi
    Renson epwe ngonuk ponuwan me ren, nge upwe chok ngonuk ew similar senerio ren om ei kapas eis.

Nupwen emon souleng a finata an we namanam, ese pwan matter meni namanapen Christ a fiti. Nge an we nukunuk a chok auchea pwe epwe nukuw Kot, non manawan.

Ika usap mwan, iwe uwa kuna pwe kapasen ami na utut non Tol ikenai a siwin seni pekin ngnei team. Iwe ai weweiti pwe votes epwe cross ren kana offices, Tirow wom Renson03. Nge akaewin ngonuk Tawenimwar.
  • Tawen-imwar, Taweni-mwar, Tawenimwar. Engutungut pwu unumen (3) representatives Tolensom epwe tinano ngeni ach we Utten Reperep iwe kana unumen (trio)won ar na team ra engutungut pwu repwe utti unumen iwe resap pwan angewu nukun pwu a pusin naf kewe unumen as opposed to the pair who still has one more vote to cast. Ese engutungut an kana ruemen (1 pair) pwu re chek ruemen mei nomwnoeu vote pwu re chek ruemen. Iwe ir mei fen pwan tongni angewu nukun ra utti emon me nein kewe unumen mei engutungut. Ka pwan noom-meno ren onowe Ben Enletesap wor ar engutungut meren slimy KE.?
  • Wai tirow womw soupwun Renson03 omusano tipis nengeni uwa fen ipwenuk ren ai founi itomw mi ning me echipwor.pwat ka kon pwat aweweochuw iteina?hehehe iwe fokun ai enetin kinisow ren omw ka anisiei ren aiwe tiparochun kapaseis.
  • Ese pwan ii wor mwa Taaw. Nge enletin fakkun engutungut pwu unumen non unungat nge ruemen non unungat ese engut pwu nuku-tomw. Nepwong Taaw.
  • Seni nepoputan ai uwa kuna kewe prediction ren an Merika we utut iwe netipei a fakun tipemwaramwar ren an kewe pollster kewe predictions.
    arapakan ita upwe ne nukuw kewe tepetepen memef pwe Hilary Clinton epwe ne win. Seni nepoputan an kewe pollster kapasen io epwe win ra jok ura pwe Clinton, Clinton. pwan Clinton chok. Fichino ngese Doiland J. Thrump a win! Ewe mei jommong jon nura pwe esap win.
    Amo ach ei utut non Faichuuk/Tol esap iei usun pwe am kei tiparoch am auwa kan pe ren ei men win, men win. Nge iei epwe fichino iwe onowe sin ese kan win. Tirow wom sinbad. lol
  • Sisap eosuni nge sipwe akka-tama-tama ia asapwannin Eor me Ennefen re enito me ia.
  • Mei pung pwipwi. Kinisou.
  • Latest seni fenuwach Faichuk: Senateors at Large-Arno, Cindy me W-One pechek, Tolensom House Candidates-Kara, Bino Erten me Maka (tied up kei ruemen). OPP me Nomwiso: Sem-sem. Kinisou ina na update uweien kei chon saito Mainland seni Chuuk non chek ei week. Achocho ne campaign ami kana mei ekis apwang me fan pwu eupwe sekkuta won nge ami mei pechek pwan achocho ngeni mwuuti tep.